INSTÄLLT – Prova på Natursnokarna och Grilla Grönt med Naturskyddsföreningen 12 augusti 2018

Tingsryds Naturskyddsförening ställer in Grilla Grönt den 12/8 och siktar på ett nytt försök till hösten!

Till följd av den extremt varma och torra sommaren råder det stor brandrisk i skog och mark. Just nu är det inte läge att tända grillarna och Tingsryds Naturskyddsföreningen vill inte heller uppmuntra till grillning i det här varma vädret. Detta samt Länsstyrelsens beslut om skärpt eldningsförbud i hela Kronobergs län från den 25 juli, ligger bakom vårt beslut att ställa in Grilla Grönt samt relaterade kringaktiviteter i föreningens regi.

Vi hoppas att ni har förståelse och att ni håller utkik efter ett nytt datum och en skön, grön grillaktivitet i föreningens regi när regnet har fallit!

Läs mer om det utökade eldningsförbudet på Länsstyrelsens hemsida.