Örtvandring på lördag, 10 juni

En vandring i öppen natur, där du får lära dig om de små växternas möjlighet till att ge oss hälsa och välmående. Vi tittar och lär oss om en del utav träden i området och deras inneboende potential till läkning och hälsa för oss människor.

Vi kommer att diskutera och samtala om örter, vår framtid och behovet av att vi lär oss om vad vi kan göra själva för att nå hälsa både för oss och vår värld, ”Gaia”.

Hackekvarn ligger strax utanför Urshult, invid Mörrumsån och sjön Åsnen. Här finns ett rikt fågelliv och planerna på en Nationalpark runt Åsnen pågår för fullt. Här invid vattnet intar vi vår fikapaus som föreningen bjuder på (gluten och laktosfritt). Vandringen leds av Greenleaves Andersson, som verkar och bor i Dunshult, strax innan Hackekvarn. Hon är utbildad inom trädgård och odling och har nu påbörjat en utbildning i Stockholm till Örtterapeut. Vandringen avslutas i hennes trädgård där vi tittar på örter som vi kan ha i trädgården.

Vandringen är kostnadsfri. Tänk på kläder efter väder, något att sitta o skriva på.

Välkommen!

Mer info samt kontaktuppgifter finns i kalendern.