Natursnokarna

Följ oss på facebook!

– – – – –

Höstens första snokträff blir något alldeles extra.
Söndagen 29 September kl 10-14.

Hitta mat i naturen och woka med höstens grönskaker!

Ört- och näringsmedicinare Ann-Louise ”Lollo” Fransson har bjudit in oss till sin kursgård 15 km nordost om Tingsryd i Deralycke, för att laga mat utomhus på stekhäll. Av nyskördade höstgrönsaker och lite vildplockade växter gör vi tillsammans en god wok.

Det blir också ett litet blomsterquiz, där vi får leta användbara vilda växter i naturen. Ett roligt sätt att lära sig om det som finns att äta, som du annars kanske inte känner till.

Ta gärna med egen kniv som du kan skära grönsaker med. Allt annat som behövs för att laga och äta maten finns hos Lollo.
Vattenflaska och sittunderlag kan vara bra att ha med, och såklart kläder efter väder.
Denna snokträff har begränsat antal platser.
Anmäl dig så snart du kan och meddela eventuella matallergier. Medlemskap i Naturskyddsföreningen krävs.
**********************************************************
Naturskyddsföreningen i Tingsryd har även bokat Lollo för en föreläsning till våren. Den 29 mars ger hon föreläsningen: Ätliga och läkande växter – ha din egen beredskap!
Till denna föreläsning är alla välkomna, men medlemmar har förtur.
**********************************************************

För anmälan eller frågor – hör av dig till Elly
tfn/sms: 0730 55 90 43
mejl: tingsryd@naturskyddsforeningen.se

Medlem kan du bli här: (30 kr/månad)
Bli medlem i Sveriges största miljöorganisation – Naturskyddsföreningen (naturskyddsforeningen.se)
Välj Tingsryd som krets. Vi har nummer 705.