Lördag 13 maj Familjedag tillsammans med Urshults Trädgårdsförening

Välkommen till en rolig dag för barn och vuxna i Folkets Park Tingsryd, lördagen den 13 maj kl.11-15. Familjedagens huvudarrangör är Urshults Trädgårdsförening men Naturskyddsföreningen ansvarar för några av programmets aktiviteter.

Alla barn kommer att kunna plantera något spännande och ta med sig en kruka hem, tack vare fröer från Nelson Garden samt krukor och jord från Trädgårdsföreningen.

Vi kommer också att bygga insektshotell. Material som kommer att finnas att tillgå är bland annat vassrör, konservburkar, naturband, tegelstenar och vedklabbar.

Vill du vara med och hjälpa barnen att få gröna fingrar? Är du vass på att bygga insektshotell? Har du kanske någon egen idé om ytterligare aktivitet? Ni som kan och vill hjälpa till inför eller på familjedagen hör av er till Ellinor Silvudden, tfn: 0730 55 90 43, e-post: silvudden@gmail.com.

Förutom våra aktiviteter kommer det att anordnas en växtloppis där alla är välkomna att ta med sig växter till försäljning. Fikakorgen tar du med dig själv, men Trädgårdföreningen erbjuder också möjligheten att köpa korv med bröd och saft.

Alla barn får så ett frö med Naturskyddsföreningen