Gör det själv-utmaning!

Nu kör vi en medlemsutmaning!

En del föreningar pausar sin verksamhet under pandemin. Andra växlar om. Vi i SNF Tingsryd är stolta över att se tillbaka på ett år med snokträffar, odlingsprojektet Ögonfröjd i ögonhöjd och kläd- och prylbyten utomhus. Nu kickar vi igång kalenderåret – och avrundar verksamhetsåret – med en utmaning.

Med utmaningen vill vi peppa alla att laga mer och köpa mindre nytt, #fixagrejen helt enkelt. För inspo, se https://www.naturskyddsforeningen.se/fixagrejen/ Reglerna är få. Du eller någon i ditt hushåll ska ha ’hantverkat’. Det spelar ingen roll om det rör sig om ett nybygge eller om något gammalt som är renoverat. En snyggt stoppad raggsocka kan vara lika imponerade som en egenbyggd fågelholk! Till dig som redan är medlem, se detta som en möjlighet att värva grannen och arbetskamraten. I prispotten är ett presentkort på 500 kronor hos en lokal konditor. Vi vill nämligen också med den här gör det själv-utmaningen slå ett slag för att handla lokalt!

Gå in på Naturskyddsföreningen Tingsryd | Facebook och var med!